Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-19S | Mikoyan-Gurevich MiG-19S |
Originální název: Original Name: | Микоян и Гуревич МиГ-19С | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1956-DD.MM.1957 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.MM.1956-DD.MM.1958 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk DD.MM.1957-DD.11.1961 Středočeské strojírny n.p.1), Odolena Voda | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1956-DD.11.1961 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Zavod 21: 60 - 59 (1956) + 1 (1957) Zavod 153: 603 - 145 (1956) + 283 (1957) + 175 (1958) Středočeské strojírny: 104 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.11.1955 (prototyp / prototype SM-9/3) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5455 kg | 12026 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7780 kg | 17152 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8832 kg | 19471 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,00 m | 29 ft 6 ⅜ in |
Délka: Length: | 12,54 m | 41 ft 1 ¾ in |
Výška: Height: | 3,88 m | 12 ft 8 ¾ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,16 m2 | 270.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | RD-9B (РД-9Б) - maximální tah bez přídavného spalování: 25,50 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 31,87 kN | RD-9B (РД-9Б) - maximum thrust, dry: 5733 lbf - maximum thrust, afterburning: 7165 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2170 l 2x 760 l přídavná nádrž | 477 Imp gal / 573 US gal 2x 167 Imp gal / 201 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1454 km/h v 9000 m | 903 mph in 29528 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 115 m/s | 22638 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 0,9 min do 9000 m | 0,9 min to 29528 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17900 m | 58727 ft |
Dolet: Range: | 14002) km | 8702) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 22003) km | 13673) mi |
Výzbroj: Armament: | 3x kanón NR-30 se zásobou 70/70/50 nábojů 2x ORO-57K 2x 250kg puma | 3x NR-30 cannon with 70/70/50 rounds of ammunition 2x ORO-57K 2x 551 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Farmer-C čínská licenční verze Šen-jang J-6 1) československé označení S-105 2) bez podvěsů 3) s přídavnými nádržemi PTB-760 článek MiG-19 / První nadzvuk | NATO reporting name: Farmer-C Chinese licence version Shenyang J-6 1) Czechoslovak designation S-105 2) without external stores 3) with PTB-760 external fuel tanks article MiG-19 / První nadzvuk |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Jet Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0. Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1. |